Forum www.wroclawunited.fora.pl Strona Główna www.wroclawunited.fora.pl
Wrocław united dh team
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[TECH] Vanilla R ile oleju / ciśnienie gazu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wroclawunited.fora.pl Strona Główna -> Rowery
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wicher
Newbie



Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dzierżoniów

PostWysłany: Czw 13:09, 17 Kwi 2008    Temat postu: [TECH] Vanilla R ile oleju / ciśnienie gazu

Daję ten post tu - bo nie wiem gdzie technikalia bardziej pasują, jak Mos. chce - niech Mos. przeniesie Wink

Chcę reanimować damper Fox Vanilla R - ktoś może wie ile oleju i jakiej lepkości leje się w zbiornik oraz do jakiego ciśnienia pompować azot/powietrze? W manualu nie ma o tym ani słowa

No i jak napompować?
Mam możliwość napompowania azotem w serwisie motocyklowym (dampery do motocykli cross/enduro są pompowane azotem) ale trochę przeraża mnie ta śrubka zalana plastikiem (w moto jest odpowiedni zawór)

..plyyyyz?!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mosberg
Administrator



Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołów

PostWysłany: Czw 15:01, 17 Kwi 2008    Temat postu:

Dział myślę że ok Smile więc tak...

Na bikeboard.pl znalazłem cosik o tym damperku i na podstawie fragmentu:

Kod:
Podczas jazdy w bardzo niskich temperaturach daje możliwości wyregulowania go w taki sposób, by zgęstniały na mrozie olej nadal odpowiednio pracował. Niesamowitą żywotność Fox'a zapewnia mu sprężony w środku azot.


Więc olej znajdziesz jakiś standardowy poziom itp powinien być w manulau cd powietrze/azot tak jak we fragmencie wyżej jest wypełniony azotem, a więc śmignij do tego serwisu i ładne oczka zrób Smile a jak chcesz to przeczytaj całość w linku poniżej. pozdr

[link widoczny dla zalogowanych]


EDIT:

zapomniałem cd wysokości ciśnienia to nie wiem ale na pewno w manulau jest taka informacja ew zostaje sposób "na oko" choć nie polecam... a ten plastik może zamień na coś trwalszego jeżeli się boisz choć wydaje mi się że jeżeli jest on standardowo + azot to nie ma co się bać, jedynie to nie przesadzić z ciśnieniem i będzie spoko. ewentualnie możesz się skonsultować w jakimś serwisie lub go tam oddać jeżeli nie jesteś pewny że możesz podołać. powodzenia Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mosberg dnia Czw 15:05, 17 Kwi 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wicher
Newbie



Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dzierżoniów

PostWysłany: Pią 8:37, 18 Kwi 2008    Temat postu:

No tak, mam manual (może jakiś okrojony bo mam go w PDF z jakiejś strony) i niestety nie ma tam o ciśnieniu i poziomach oleju (tajemna wiedza - pewnie dlatego serwis Fox'a w PL tyle kasiory za to bierze)

Poza tym ta Vanilka jest za stara żeby opłacało się ją serwisować w autoryzowanym - biorą bez mała 300zł z przesyłką - za tyle można kupić nową, albo dołożyć trochę i kupić Van RC Very Happy a tą chcę po prostu mieć na zapas, ewentualnie tanio odsprzedać jakiemuś znajomemu

Chłopaki z moto-serwisu mi ją zrobią - o ile znajdę te poziomy oleju / ciśn. azotu - pompują azotem dampery motocykli więc pojęcie mają

W każdym razie dzięx


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mosberg
Administrator



Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołów

PostWysłany: Pią 17:15, 18 Kwi 2008    Temat postu:

nie łam się, do wrocka nie masz daleko, wykosztuj się na przejazd do harfy-harrison (ul. księcia witolda - koło starej jednostki zomo) może oni coś wykombinują, mają na prawdę dobrych serwisantów pomijając to że źle mi założyli napinacz i musiałem poprawiać Laughing dużo nie zapłacisz ale najpierw
skocz na ich stronkę www i napisz emaila, skoro nie ma nic o ciśnieniu i oleju to może oni coś będą więcej wiedzieć. dobrym rozwiązaniem było by założenie topiku na dh-zone tam też ludzie są doświadczeni, może akurat nieli podobny kłopot lub coś więcej o tym wiedzą bo przyznam że moja wiedza o damperach (jako użytkownik jeszcze ht) jest puki co praktycznie znikoma... Sad ale już się kształcę Wink powodzenia ! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wroclawunited.fora.pl Strona Główna -> Rowery Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin